ליברמן: "נעשה את מירב המאמצים שחוק המרכולים לא יעבור"

איתי גדסי 1 Comment on ליברמן: "נעשה את מירב המאמצים שחוק המרכולים לא יעבור"

שר הביטחון אביגדור ליברמן דיבר בפתח ישיבת סיעתו והתייחס לחוק המרכולים: "נצביע נגד" | על חוק עונש למחבלים אמר: "ההצבעה בקריאה טרומית מאפשרת לנו לקיים פעם ראשונה דיון מסודר על הנושא"

ליברמן צילום: הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון אביגדור ליברמן, דיבר בפתח ישיבת סיעתו (ישראל ביתנו) והתייחס בראשית דבריו לחוק המרכולים לו הוא מתנגד.

"נתחיל מחוק המרכולים. כמו שהיה כבר בפעמים הקודמות, ישראל ביתנו תצביע נגד חוק המרכולים. השרה סופה לנדבר לא תהיה באולם בזמן ההצבעה, אנחנו כמובן לא ניתן שום קיזוזים בנושא ונצביע כמו שהצבענו".

ליברמן הודה לראשי ערים שפועלים גם הם נגד החוק, חלקם אנשי ליכוד: "שמחתי לראות שחלק גדול מראשי ערים שמובילים יחד איתנו את המאבק נגד סגירת המרכולים זה אנשי ליכוד, כולל יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. אז נראה מה יקרה היום בערב, אבל אנחנו נעשה את מירב המאמצים על מנת שהחוק הזה לא יעבור".

"הנקודה השנייה היא חוק עונש מוות, גם הנושא הזה לא נרגע ועוד פעם אני רואה ניסיונות להטעות את הציבור, להוליך שולל. אני חוזר ואומר, אי אפשר היום לשנות מדיניות, כל עוד היועץ המשפטי לממשלה מתנגד בתוקף לעונש מוות והוא הסכמות היחידה. הוא מנחה גם את פרקליט המדינה וגם את הפרקליט הצבאי הראשי. אין שום יכולת לשר הביטחון להנחות את הפצ"ר, זאת פונקציה עצמאית לגמרי והנחיות הוא מקבל אך ורק מהיועץ המשפטי לממשלה".

לדבריו: "החשיבות של החוק בשבוע שעבר, שהיא בכך שזה למעשה פותח את הדיון  מחדש. ואני מקווה שבזמן הקרוב כל הנושא יבוא לדיון בקבינט, ומשם נעבור גם להצבעה בקריאה הראשונה ואחר כך גם בקריאה השנייה והשלישית. ועוד פעם אני מדגיש את הסוגיה הזאת לכל אלו שמנסים פשוט להטעות ולרמות את הציבור, אין דרך אחרת, למעשה ההצבעה בקריאה טרומית מאפשרת לנו לקיים פעם ראשונה דיון מסודר על כל נושא מדיניות הענישה ואני מקווה שנצליח להשלים את החקיקה".

"אגב, מחר, אנחנו, משרד הביטחון, נגיש תזכיר חוק שמדבר על קיזוז כסף שמועבר לרשות הפלסטינית, כסף שהולך למימון של אותם מחבלים ומשפחותיהם, ומדובר בכמיליארד שקל בשנה. אני חושב שהרשות הפלסטינית מעודדת טרור, מתמרצת טרור. ברגע שתשלומים או גובה התשלומים שהרשות מעבירה למחבלים הם בהתאם לחומרת העבירה, כלומר מי שרצח מקבל הרבה יותר כסף מאלה שרק זרקו בקבוק תבערה או רק זרקו אבנים או רק פצעו, זה עידוד ישיר לטרור. גם המרכיב השני, הוותק, כלומר מי שיושב מאסר עולם וברור שזה רוצחים, זה הקריטריון הקובע. חומרת העבירה והוותק בכלא זה עידוד ישיר לטרור וחייבים להפסיק עם זה".

לסיום אמר: "הנקודה האחרונה, ביום רביעי תתכנס ועדת התכנון העליונה ביו"ש, ואנחנו נשלים את הפעימה הרביעית, כפי שאמרנו, נכנס ארבע פעמים בשנה את ועדת התכנון העליונה ואני מקווה שגם הפעם אנחנו נאשר הרבה יחידות דיור בהרבה מקומות ונמשיך בתנופת הבנייה ביו"ש".



1 תגובות

מיין תגובות